tisdag 4 december 2012

Go Ellen!!

Jaha, så va Ellen i farten igen! För den som missat så försov jag mig imorse. Å inte vilken dag som helst, nej utan den dagen då vi åker till Komlmården med jobbet! Mhm! Vaknade tio i sju å skulle vara på jobbet kvart över. Svor i ett par minuter och ringde chefen. Jag hade några alternativ.

1. Ringa till ekonomidamen på jobbet och fråga om de kunde betala en tågbiljett ner. Problemet i detta va att de "öppnar" inte förrän klockan åtta. Å jag tror att de skulle ha sagt nej ändå.

2. Ta egen bil ner. Problem: den funkar inte...

3. Åka å jobba. Problemet: Tss, va tror ni själva?

Lösningen blev en tågbiljett för ca 250 pix till Norrköping! Därifrån buss till Vildmarkshotellet. Ja, alternativet va ju att åka å jobba... Aldrig!

Mellanlandade i Katrineholm. 15 min väntetid. Mindre kul då man fick stå ute i -10 grader. Sen tåg till Norrköping där den spännande biten kom. Att på 6 min köpa biljett, hitta bussterminalen och sedan lokalisera rätt buss! Chansade på att man kunde betala på bussen då jag läst på hemsidan att vissa av deras bussar har möjlighet att ta betalt med bankkort. Höll på att gå vilse i snöyran men till slut hittade jag bussarna och en tavla med bussinfo på. 2 min kvar innan bussen skulle gå! Tog mig en språngmarsh då jag fick syn på bussen. Jag SKA med den bussen!

Å det gjorde jag! Dessutom hade jag turen att kunna betala på bussen :))

SÅ! Till er som trodde att ni skulle slippa mig dessa två dagar: Om ni befinner er på Vildmarkshotellet så kommer det INTE att hända! Haha!



2 kommentarer: