tisdag 6 november 2012

Lycka!

Ibland är det verkligen de små sakerna som gör en sjukt glad. För det första så mår axeln lite bättre idag! Skönt... Vidare så hann jag med ett pass på FC idag å denna vecka så är det "sparringtema". Har inte sparrats på ett par månader men tänkte att det är väl bara att köra på. I sista ronden så körde jag mot Anna. My one true Nemesis... Har alltid haft svårt att komma åt henne. Kommer aldrig fram riktigt. Men så kom jag på en ny taktik. Sist jag sparrades så blev jag slaktad av Kristian. En sak jag lärde mig, den hårda vägen, den gången var vikten och effektiviteten av frontsparkar. Jag sprang gång på gång in i hans frontar och till slut höll jag mig på avstånd. Eftersom jag tycker det är jobbigt när Anna springer rätt på mig med sina långa armar å ben så tänkte jag att jag måste testa den taktiken. Jag brukar inte våga sparka ut mina frontar mot henne eftersom jag alltid är säker på att hennes armar är längre än mina ben och att det kommer hagla slag innan jag har träffat. Idag så chansade jag på att så inte är fallet. Frontade för mitt liv och använde verkligen hela längden på mina ben. Jag blev så sjukt förvånad och samtidigt överlycklig när den första träffade! Aldrig lyckats sätta ordentliga frontar på henne!!

Kan säga en sak. Taktiken funkade! För en gångs skull önskade jag att ronden inte skulle ta slut! Hade massor med energi kvar å jag TRÄFFADE för en gångs skull! Så sjukt jävla nöjd... Haha! Som sagt, även de små sakerna här i livet kan göra en sjukt lycklig ;)

Nu blir det hem och duscha och sova! Imorgon är det sista jobbdagen innan fyra dagars ledighet. Ska bli sååå skönt!


Träbade i shorts för första gången på sjuukt länge! Don´t like...

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att det kändes så bra!! Jag älskar att fronta :-) mitt pass kändes sådär men man kan inte vara på topp alla dagar, får nöja mig med att jag vågar vara aggressivare i mina anfall numera! Hoppas vi kan sammanstråla snart på FC igen, idag är det dock Jill döden för mig... haha

    kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, alla dagar är inte toppendagar, man får vara superglad de gånger de kommer ist! Ha ha! Jill-döden är den bästa av alla dödar!! Jag tänkte köra på klubben imorgon. Är ledig så kommer köra lite tidigare än vanligt. Kanske ses då?

      Radera