fredag 1 februari 2013

Första träningsdagen

Ja, så va första träningsdagen avklarad. Vi va ute å sxprang en sväng iorse innan hettan kom. Va skönt att ta sig upp i tid och inte sova bort dagen. Sen va det dags för första Thaipasset. Det gick helt ok. Hade rätt mycket energi och njöt av all mitsträning! Kände mig också riktigt tillfreds med säckträningen. Jag måste bara lära mig att hoppa hopprep ordentligt också så kommer det gå bra, haha!

Efter förmiddagsträningen bar det av för lunch och stranden. Det blev några slöa timmar i solen varvat med lite badande. Kunde tom varva ner så pass mycket att jag kunde läsa lite ur min bok :)) Dock så brände vi oss en del. Jag klarade mig ganska ok, konstigtvore det väl annars med tanke på mitt frenetiska smörjande... Blev rätt röd på övre delen av ryggen men annars så klarade jag mig fint! Stackars Camilla däremot brände sig rejält på stora delar av kroppen. Halva ryggen och ovansidan på hennes händer är tom alldeles svullna :( Stackarn... Imorgon blir det iaf ingen sol för oss! Passade även på att shoppa lite linnen. Sweet...

Eftermiddagsträningen gick också bra. Kan dock irritera mig på att de gärna kör de tekniker man är starkast i oftare än de man är sämre i. Tex så är mina högersparkar helt ok, medans vänster inte är... Lika ok. Under mitsronderna sparkade jag med höger minst 40 ggr och med vänster två... Aja, får se till att öva på vänster på säcken ist. Idag körde jag dock mest backkicks och wheelkicks. Jag suger verkligen på dem men har ändå bestämt mig för att få ordning på dem en gång för alla! Så det blir till att köra dem en del på säck här nere! Fysen hoppade jag dock över och körde ist lite kettlebell med Camilla. Får inte glömma bort att underhålla träningen för axeln ^^

För övrigt så är ryggen helt ok! Har inte haft särkilt ont, lite bara efter eftermiddagens säckronder. Men jag tror rotationssparkarna är boven till det. Men det är helt under kontroll! Så skönt med värmen som hjälper till. Men nu blir det bingen! Tokmätt efter dagens middag. Kycklingspett med jordnötssås och grönsaker i ostronsås. Så. Jävla. Gott.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar