tisdag 5 februari 2013

Massage, flätor och bilder

Mat och träning. Det är nästan det enda jag har på hjärnan just nu. Kliver upp 06.45 för att hinna med en kortare löptur innan passet börjar. Håller fortfarande på att vänja kroppen vid att träna i värmen så löpturerna är fortfarande rätt korta. Kommer kumna utöka längden nästa vecka. Efter det är det bara att börja hoppa hopprep, vilket inleder varje pass. Sen följer 2h träning medans värmen blir allt mer påtaglig. Jag svettas normalt inte så mycket, men här är jag dyngsur efter tio minuter. Haha! I slutet på varje morgonpass kan jag bara tänka på mat! Omeletten med ost som jag käkade häromdagen har jag cravings efter vid den tiden. Så det är bara att slänga sig i duschen å sen upp på min awsome moppe och åka å käka frulle!

Efter det så väntar ett par timmar rent chillande. Nu när vi varit så brända å fina har vi mest suttit på diverse cafeer och läst (det är ofta här som jag uppdaterar bloggen =P). Klockan fyra är det sedan dags för pass nummer två. Brukar vara myckeyt piggare då och ha mer energi. Humöret är bättre också. Har visst inte världens roligaste humör på mornarna här nere ^^ Efter ytterligare 2h träning är det bara att duscha och sen dra å käka middag! Sen e man så trött att man inte orkar göra så mycket mer. Slösurfa i sängen lite å sen soooova!

Jag älskar verkligen träningen här! Ska även ta lite privatlektioner i veckan också. Axeln är hel, ryggen mår bra å jag har skött mina rehabövningar. Har även börjat med senaste Jill-läxan, rumpan... Det går, framåt iaf ;)

Om jag ska gnälla på nåt så tycker jag att det lätt blir långtråkigt mellan passen. Har svårt att sitta still å läsa någon längre stund, även om jag verkligen försöker. Tror jag ska ta min lilla fina moppe och dra ut på lite upptäcksfärd nån dag ^^ Kanske åka upp till Big Bhudda som ligger inte alls långt härifrån. Jag blir lite rastlös som det är nu och har hela tiden en känsla i kroppen som jag inte blir av med. En känsla att jag missar det Thailand jag brukar ta mig för av. Men men. Antingen så ger det sig eller så kommer jag att hitta på nåt roligt snart ;)

Har även avverkat en massagetimme. Otroligt välbehövligt kan jag säga! Å när hon va färdig sp började hon kamma mitt hår å sen plötsligt va det fullt med massa tofsar. Undrade va tusan hon höll på med, haha! Hon flätade hela håret med massa flätor å fnittrade hela tiden. Kunde jag göra nåt annat än att skratta?! Så jäkla mysiga! Å, edans Camilla väntade på att jag skulle bli helt klar slank min massör ut å flätade hennes hår också. Haha! Fina blev vi ^^ Å allt för typ 65 sek... Nästan löjligt! Nu har jag dock vansinnigt ont i huvudet. Mina knutar fick sig rejäl omgång och även nacken. Å som vanligt genererar det i spänningshuvudvärk... Bummer... Men men, jag VET att det kommer bli bättre så fort hubudvärken lagt sig. Min kropp behöver få lite massage!

Aja, får se om huvudvärken släpper till em-passet. Om inte så hoppar jag över det. Klarar inte av att träna med den hör skiten... Får väl se helt enkelt :)

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar