lördag 2 februari 2013

Veckan som gått, å ja, massa bilder ;)

Ja, herre gud... Veckan har innehållt det mesta av två världar. Den började med ångest, oro över flygningen, resfeber och panik för att sedan övergå i ett dygn av resande där både jag och Camilla fick kämpa för att hålla modet uppe. Till slut kom vi dock fram till vårat paradis! Har hunnit med en del träning, såklart, men även annat som hör Thailand till. Solat, badat, brännt oss, ätit massa mat, shoppat och chillat! Jag har tom börjat läsa på min bok ^^ Det är så lätt att hitta sitt inre lugn här. Det finns inga krav, inga måsten, ingen press. Det finns ingen som förväntar sig saker från en utan man är helt ny i en annan värld. Man börjar om. Det är ingen som vet något om en och man behöver inte upprätthålla någon som helst fasad. Man är bara sig själv... Å det är väl kanske ingen direkt hemlighet att jag lämnade Sverige i lite lätt kaos. Både i det inre och i det "yttre".

Jag har många gånger, både innan jag åkte och de få dagar jag varit här, funderat på om resan kom ytterst lägligt eller ytterst olägligt. Jag har fortfarande inte bestämt mig. Just nu låter jag det stanna som en stilla undran. För det första vill jag inte stressa upp mig över frågan, för det andra så kan jag ändå inte göra nåt åt saken och för det tredje så... Kanske inte hade nåt mer... Allt kommer att visa sig när jag kommer hem igen. Först då kommer det visa sig hur timingen var. Tills dess så får det som sagt ligga å gro någonstans i mitt bakhuvud.

Har även funderat över det här med saknad. Saknaden av hemmet, familjen, vännerna osv. Vet att Camilla haft det tufft på kvällarna, men för mig har det inte infunnit sig någon direkt saknad. Va ska jag sakna, egentligen? Senaste tiden har jag suttit ensam hemma om kvällarna. Jag har ingen att sakna direkt. Jag har inte så värst stor kantakt med min familj, förutom min bror. Å det är svårt att sakna något man vanligtvis inte har ;) Å bror, du e bäst, helt klart, men det är skönt att slippa dig ett tag ;)  Visst finns det någon jag saknar ibland, men vetskapen om att jag inte är saknad av den personen gör det hela mycket mer hanterbart, såklart. Jag saknar kanske mer någon att sakna och bli saknad av än någonting annat. Jag vet inte... Haha! Vilken utsvävning det blev! Va inte riktigt meningen kanske... Aja, det blir nog bra ^^

Har det iaf fantastiskt bra här! Har fått både ris och ros från tränarna här och de har redan börjat fråga om jag inte vill gå match. Rätt skön känsla ^^ Har skött min rehabträning helt ok. Har dissat deras fys och kört min egen, mest med tanke på axeln och att de gör massa massa armhävningar. Å det är INTE bra för min axel! Så har helt enkelt kört lite eget! Ska lägga upp en bättre plan för nästa vecka dock. De här två dagarma har jag mest glidit med och lärt mig just Sinbis upplägg. De är inte helt tydliga över vad man ska göra alla gånger så man har verkligen behövt lära sig upplägget. Å det fort. Lyckligtvis har det varit enkelt ;)

Å Jill hjärtat, vi har varit duktiga med stretchningen av diverse problemområden! Jag har stretchat rumpan och inte split. Camilla har stretchat vaderna också ;) Jag har även skött rehabträningen ok, som sagt. Inget att oroa dig över än så länge ;)

Idag är det ju söndag, vilket innebär vilodag, vilket innebär ätardag! Både jag å Camilla gick all in! Vi sov först aslänge och tog en toksen frulle på vårat nya favvoställe. Vitt bröd m tonfisk å mayo-röra. Sen åkte vi till Patong å shoppade en hel del. Eller, mer jag rättare sagt. Camilla spar sig till sista veckan då hon å Jessica drar till Bangkok. Åt en kolhydratspäckad lunch, druckit läsk och ätit donuts. Fortsatte med pizza till middag å avslutade med crepes med nutella inuti och chokladsås o vaniljglass uppepå! Helt jävla awsooome! Men nu e jag så vansinnigt sockermätt att jag inte vill se socker igen på ett tag. Jag å Camilla ligger på varsin säng och dör lite. Haha! Skönt att det är måndag imorgon med bra mat å träning :))

Har väl inte så mycket mer att säga tror jag. Vi har kört igång lungt och chillat rätt så jäkla mycket! Tycker jag varit duktig på att uppdatera och lägga ut bilder, men jag tror att det snart kommer lägga sig ;) Säger väl "sorry" redan nu. Haha! Aja, hittills har jag varit duktig på att ta kort så slänger upp dem här idag :)





























2 kommentarer:

  1. Herregud, saknar du folk redan!?
    Lugn du, du är saknad av flera personer här hemma i sverige, vi tänker på dig varje dag! Även om du inte tror det så finns vi som saknar din vrickade humor, att bara veta att du inte finns här hemma i sverige gör att man konstigt nog saknar dig redan också, du har en lugnande känsla på folk, även om du är lite wicked i huvet ibland så gillar vi dig ändå! ;P
    Miss u!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, ANONYM, så kan man också se det... Jag saknar bara en person, ibland. Annars är jag som sagt förskonad från sånt ;) Men tack, skönt att nån saknar en iaf även om jag får gissa mig till vem ;)

      Radera