måndag 15 april 2013

Vi ÄR bra!

Sverige. Landet där man inte får tycka att man är bra. Landet där ödmjukhet betyder att man inte svarar "Jo, jag e duktig" när man får frågan om man är bra på det man gör, utan att man blygt ska svara nåt i stil med "Nej, det är jag verkligen inte!". Detta även om man tagit OS guld i den efterfrågade sporten.

Men på min semester nu senast lärde jag mig en sak. Att inte va en sån jäkla svenne! Om jag e bra på det jag gör, oavsett vad det är, så tänker jag göra en Zlatan och svara att jag ÄR bra på det jag håller på med! Det enda jag gör när jag svarar att jag i bästa fall är "hyffsad" är att sänka mig själv, intala mig att jag trots allt inte är så duktig som jag tror. Men vet ni, jag ÄR bra!

Jag är bra på mitt jobb.
Jag är bra på thaiboxning.
Jag är bra på att kämpa.
Jag är stolt ägare till en krigarsjäl.
Jag är en bra människa.
Jag har ett hjärta med fantastiskt mycket kärlek.
 
 
Jag är en krigare
 
Med detta säger jag inte att jag är fullärd.
Jag säger inte att jag är bäst.
Jag påstår inte att jag alltid gör allt perfekt.
Jag vet att jag ibland brister i motivationen.
Jag vet att jag har mycket att lära.
Jag vet att jag inte alltid tar de bästa besluten.
 
 
Men låt mig få tro på mig själv.
Låt mig få kämpa vidare mot mina mål.
Låt mig få leva mina drömmar.
Låt mig få kämpa.
Låt mig få sträva efter att bli bättre.
 
Sluta vara så svenne och lev dina drömmar!
Våga säga att du är bra.
Våga kasta dig framåt.
Var ödmjuk mot dig själv och mot andra.
Ta emot den hjälp du erbjuds för att kunna bli bättre.
Tillåt dig själv att utvecklas.
Släpp fram krigaren som finns inom dig.
 
Jag har bestämt mig för att sluta låta den svenska mentaliteten och inställningen "lagom" sänka mig.
Om det stör dig så kan du bara strunta i att prata med mig.
Jag har bestämt mig för att tillåta mig själv att vara bra.
 
Tack N för att du lärde mig detta! Vi ÄR bra!


Jag är en vinnare


Låt oss alla vara vinnare i våra egna liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar