lördag 9 mars 2013

Magsjuka och ny fokus

Ja, den här jäkla magen ger sig inte... Har haft ont i snart en vecka även om det har varit ett dygn jag helst förtränger... Har ätit min första "riktiga" måltid nu på kvällen sen i onsdags. Får periodvis tillbaka magsmärtorna men har kommit på när de kommer och hur jag ska bli av med dem relativt snabbt. Har dock inte tränat nåt för att låta kroppen läka. Men på måndag tänker jag dra igång igen! Magsmärtor eller inte! Håller tummarna att alla de mediciner jag stoppar i mig just nu kommer göra skillnad.

Har riktat om fokusen fullständigt just nu. Att bli frisk är allt som finns i mitt huvud. Känner faktiskt ingen stress över all missad träning. Det är som min bästa Jill säger, antingen så kan jag min sak eller så kan jag det inte. De få passen jag missat kommer inte att ändra mycket. Ny match är redan inbokad till den 20/3 så på måndag blir det till att lägga om fokusen igen! Men innan dess vill jag iaf ge kroppen en liten chans att orka med tempot! Dessutom så hinner min lårkaka läka lite också ;)

Har fortfarande inte kunnat avnjuta min segermiddag men hoppas på att kunna göra det snart! Bara namnet på restaurangen gör att min mage protesterar just nu. Att äta på Fattys är inget man gör hur som helst med en trasig mage ;) men snart så!

I övrigt så har jag fullt upp med att planera mina övriga aktiviteter som skall genomföras under 2013. Utöver thaiboxningen så ska Tjejvättern, Vansbrosimmet och Tjejmilen avklarad! En hel del förberedelser och träning som måste klämmas in i mitt annars så hektiska schema! Det är tur att man älskar det man pysslar med ;) Har även bestämt mig att genomföra Fjällräven Classic 2014 samt såklart Tjejvasan om ett år! Haha! Har faktiskt ingen som helst aning om hur jag ska få in all träning eftersom de olika "grenarna" kräver så olika träningsformer men det löser sig alltid. När jag kommer hem så är det bara att rikta om fokusen och köra på! Först i kön ligger dock en thaiboxningsgala i Skövde som jag anmält mig till. Som sagt, full fart ;) Men jag har ju några dagar på mig innan jobbet drar igång å jag går dessutom ner till natten å jobbar fram till slutet av sommaren, så kommer ha MAAAASSA tid att planera där! Ska se till att strukturera upp alla gympass ordentligt också samt att försöka kombinera tex cykling med Konditionsträning om det är möjligt för att kunna få ihop träningstiderna. Får efterforska lite på nätet när jag kommer hem!

Åh! Jag har en sån gedigen "to-do-list" att ta itu med när jag kommer hem! Haha! Aja, nog med svamlandet nu. Snart dags att sova! Hade massa magkramper inatt så sov bara tre timmar, måste ta igen det nu! Imorgon kommer Jessica hit också så det blir nog en riktigt rolig och händelserik dag ^^

Bilden är från matchen, innan kriget drog igång ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar