onsdag 1 juni 2011

När ingenting fungerar blir besvikelsen total...

Ignorerade min hjärnskakning och åkte till boxningen idag. Motivationen är på topp, viljan är klockren, men det vill sig inte. Körde ett pass och kände hur orken försvann halvvägs in. Drygt som tusan , men det va bara att kämpa på. Slarvar med teknikerna, har svårt att slappna av och stressar igenom allt. Kämpade mig igenom ett pass och satte mig på en stol och funderade på om jag skule ge mig på ett pass till. Bestämde mig för att vänta ett pass och köra passet efter så jag fick lite vila. När jag satt dår på min stol å tittade på de andra som just börjat. Dock va de ojämt antal så fick frågan om jag skulle köra ett pass till. Jag funderade i hela 5 sekunder. Vafan, lika bra att köra på! Hade noll ork i kroppen men vill man så kan man! Tröjan blev bara blötare och blötare av all svett, men jag vägrade ge upp. Hade gett mig fan på att köra klart. Armarna skakade, benen skakade och fläkte upp halva foten men det var bara att köra på. Ytterligare 1½h senare pustade jag ut och försökte hämtade andan. Jag va allt annat än nöjd med träningen, ingenting fungerade. Å så har det varit länge nu. Hur mycket jag än försöker så blir det inte bättre, snarare tvärtom. Fattar inte hur man kan gå konstant bakåt i utvecklingen. Otroligt frustrerande. Börjar bli rätt less på mig själv...

När jag sedan var på väg till tåget kände jag min så otroligt besviken på mig själv. Känns som om jag alltid går ut med den känslan nu för tiden. Ibland vet jag inte ens om det är värt att kämpa på och fortsätta försöka bli bättre, för uppenbarligen blir så jag inte bättre än så här. Men, har som vanligt gett mig fan på att bli bättre, mycket bättre och tänker inte mitt urusla självförtroende sätta stopp för det! Återigen, jag vägrar! Så länge motivationen och viljan finns tänker jag fortsätta. Så enkelt är det. Så imorgon är det bara på´t igen! Man kan mer än vad man tror. Jag försöker tror på det...

Tröstade mig med en glass på vägen hem och har just ätit en härligt nyttig vego-middag! Laddar för morgondagen och hoppas att det går bättre då! PLanerar ett joggingpass och ett FC-pass. Kanske drar ner till gymet med bror också, får se om han har tråkigt eller ej ^^ "Det blir bättre".

Nu blir det till att röja upp i köket och försöka skaka av sig känslan av besvikelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar