måndag 13 juni 2011

Idag är jag STOLT!

Jepp! Idag är jag stolt över mig själv! För det första klarade jag av första dagen på jobbet riktigt bra och för det andra så lyckades jag köra ett HEEELT boxningspass UTAN negativa tankar! Dra mig baklänges va glad jag va efteråt! Dagens försök bestod i att hela tiden byta fokus så fort irritationen kom. Först fokuserade jag bara på hur mina armar/axlar gick i de raka slagen men så fort jag kände lite frustration bytte jag fokusen till hur min häl gick. Sen vidare till hur min gard var mellan slagen osv. Teknikerna blev kanske inte det bästa, men det gjorde inget, för vet ni, jag tänkte POSITIVT! "Om jag lär mig att vrida på foten så kommer höften att följa med" Lyckades med det konsstycket i en hel timme! För er som inte insett det så är detta rätt så jävla ovanligt för att vara mig ;) Jag är, på riktigt, sjukt stolt över mig själv och kunde knappt bärga mig tills jag kom hem och fick berätta det för Alex. Det va lämge sen jag va så lyrisk, glad och, återigen, STOLT efter ett träningspass! Allt handlar inte alltid om teknik och fysisk. Den mentala biten är minst lika viktig och jag tror verkligen att jag måste ändra min syn på min träning radikalt för att kunna trampa framåt igen. Kanske har fel, men jag tror jag behöver det ^^

Jag måste prova det här ett par gånger till och se om det fungerar i svårare och mer utmanande och pressande situationer. Jag hoppas det. Dessutom tror jag att det kan hålla mig lugn och mer sansad.

För er som missat det så avslutar jag denna dag med flaggan i topp! Peppad till tuden för fler träningspass i samma anda! Å så fick jag träna till min egen musik å DET är aldrig fel ^^ Imorgon blir det till att jobba vidare på konditionen till frukost och spana in gymet på jobbet (dock hinner jag inte träna) till lunch och lite boxning till middag! Jepp, nu e det bara att köra på ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar