tisdag 7 juni 2011

Gör min läxa...

Å nu menar jag inte i skolan den här gången. Nej, utan nu menar jag i boxningen. Hade ett emotionellt jobbigt pass på boxningen sist. Men som vanligt är jag alldeles för tjurig för att ge upp för det. Mental härdsmälta, ja. Ge upp? Jag vägrar... Dick hade en lång utläggning om fightinstil och rekomenderade mig att titta på matcher för att hitta mig egen stil, plocka det jag tyckte var bra från andra fighters och gör det till min egen stil. Tog det, som vanligt, på största allvar och senare samma dag satt jag hemma och kollade på olika matcher på youtube. fortsatte lite sporadiskt hela helgen och i skrivande stund har jag suttit och kollat på boxning på eurosport. Vet inte om jag blivit så mycket klokare av det, men det är iaf en början =) Har funderat mycket på hur jag ska få upp mitt självförtroende men inte kommit fram till så mycket, tyvärr. Jag hör vad folk säger, men jag har svårt för att köpa budskapet. Det som irriterar mig mest är nog att jag VEEET att jag antagligen är bättre än vad jag tror och jag VEEET att det inte är rättvist att bli förbannad på mig själv när jag inte klarar av allt på en gång. Jag vet det, men den olidliga oändliga frustrationen kommer som en stor fet smäll nästan alltid på en gång ändå. Men en sak är jag ganska säker på. Att jag ändå nogonstans innerst inne insett mitt, för närvarande, största problem är en jäkligt bra start. Jag vet iaf vad jag behöver ta itu med och jobba med. Jag vet bara inte hur, ännu. Jag tror att det är bra att vara självkritisk ibland, men att konstant se ner på sig själv kan omöjligt vara en sund vana. Om jag  bara kommer på vart i trasslet jag ska börja dra så blir det nog lättare att fortsätta lösa upp trasslet. Do you get it? Inte? Det är ok, så länge jag gör det så är det nog ;)

Hade planer på att hoppa ner till klubben idag, men nåt hände som fick mig att åka direkt hem efter skolan. Under sista lektionen observerade några av mina klasskamrater en, hör och häpna, en sköldpadda utanför fonstret. Den krälade planlöst omkring i gräset utan någon ägare i sikte. nästan en timme senare tog lektionen slut och vi hade en plan för att rädda den lilla krabaten. Han befann sig nämligen på en innergård dit man bara kommer med kort, så jag beslöt mig att klämma mig ut genom ett vädringsfönster. Hanna sprang och letade rätt på en kartong och några minuter senare krälade en lätt missnöjd Jöns (jepp, han heter numera Jöns!) omkring i lådan. Bestämde mig för att han skulle få följa med mig hem och uteslöt därmed Figh Club från resterande av dagens planer. Ledsen FC, men att rädda liv går före ;) Kommer imorgon ist! Hoppade av redan i Handen och gick upp till djuraffären och visade upp Jöns för att få information om honom och hur han ska skötas. Sen kom mamma å pappa och mötte upp mig och de blev inte ett dugg förvånade. Haha! Nej, att jag kommer släpandes på ett övergivet/skadat sjur är inte helt ovanligt. Men nån måste ju göra det =) Ringde polisen också men hoppas faktiskt på att ingen ringer och frågar efter honom. För om ingen gör det inom 2v så har jag rätt att lägga anspråk på honom, å jag skulle hemskt gärna vilja behålla honom! Lovade att komma in med honom inom 2v, så får vi se vad som händer...

Well, fick kanske inte så mycket sagt idag egentligen. Det är så mycket som snurrar runt i mitt huvud ibland så det är svårt att få någon ordning på det. Kort å gott, kämpa vidare =) Bara tre dagar kvar på utbildningen nu, sen blir det tillbaka in i min trygga tillvaro i form av arbete. Så skönt att åka till någonstans MED självfötroende och ödmjukhet istället för rädsla att misslyckas... Men nu är jag trött! Sova lite och ta nya tag tills imorgon! Syns imorgon FC! Å Dick, tack =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar