tisdag 29 mars 2011

Irriterande positiv!

Jepp, det är jag idag! Ni vet, så där positiv och glad så det nästan är äckligt. Märkte det själv imorse. Gick upp vid fem för att hinna med årets första löprunda! Underställ, mössa, vantar och löpklader åkte på, det såg rätt kyligt ut ute... Prövade att springa till musik enligt en spellista jag gjort och som hade tagit sjuk lång tid att sätta ihop! Jag hade redan bestämt vilken väg jag skulle ta. Jag hade gått igenom hela sträckan o huvudet. Å så var man iväg! Trots att det gick konstant uppåt och svetten rann trots kylan, så kände jag mig peppad hela vägen! Det va kämpigt och det gick långsamt, men det gick! Hundra meter från vändpunkten såg jag bommen som var mitt riktmärke. Jag fick en sjuk lust att vända, jag var tillräckligt nära. I samma sekund som jag tänkt tanken blev jag forbannad på mig själv. Det slutade med att jag spurtade sista sträckan. Väl hemma igen, ca 30 plågsamma minuter efter start, kände jag mig sjukt nöjd med min insats och hoppade in i duschen. Glad som bara den åt jag sen frukost i lugn och ro med katten som myste brevid mig i soffan. Kikade lite hastigt i almanackan och ser att jag inte börjar förrän klockan nio! Jag hade gått upp en hel timme för tidigt! Skrattade högt och funderade på vad man skulle hitta på i en hel timme. Det blev lite dataspel! Har ju så sällan tid till sånt men nu hade jag ju plötsligt en hel timme att slå ihjäl... Loggade ön och hittade en lagom trött Tobbe som varvade ner efter en hel natts jobb. En timme senare promenerade jag mot tåget och kände all positiv energi strömma genom mig. Laddar nu för en härlig dag med skola och sen lite boxning! Kommer somna gott ikväll tror jag ^[

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar