onsdag 15 februari 2012

Vid K´s grav...

Nope, det har inte hänt så mycket... Foten är bättre och jag har börjat komma igång med träningen igen. Det är bra mycket bättre underlag ute nu så tänkte se om foten klarar av lite löpning snart =)

Försäkringskassan har ännu inte tagit något beslut om jag kommer få pengar eller inte. Känner på mig att nästa månad kommer bli en sjukt tuff månad... Längtar tills allt kommer igång igen och man slipper oroa sig över allt konstant hela tiden! Bara få jobba på och se hur allt går åt rätt håll igen...

I lördags åkte iaf jag å Alex till K´s grav. Inte helt lätt att hitta dit, men till slut kom vi fram efter ett stopp i skogskyrkogården och blomaffären. Vägbyggen gör mig vansinnig... Alla blommor på graven var täckta med snö så jag försökte sopa bort den så att de skulle synas. Men det va även massa is så det gick inte så bra... Men lite bättre blev det iaf! Hade ju som sagt köpt med oss blommor, nejlikor, som vi la på graven. Det känns så futtigt, så lite... Men vad kan man göra?! Men en sak hände. Sen allt hände så har jag haft svårt att komma ihåg K som den underbara människa hon var. Allt jag sett framför mig i mitt inre var själv händelsen, den otroligt korta sekvensen i hennes liv som innehöll så mycket ont. Detta har lett till att så fort jag tänker på henne så blir det otroligt negativt laddade känslor, vilket är så orättvist! Men i lördags när jag stod där vid graven fick jag upp en annan sekvens i hennes liv. Det var i våras under utbildningen vi gick tillsammans. K och en annan tjej på kursen satt nere vid sjön och åt sin lunch. Jag hade bestämt mig för att gå en promenad runt sjön just den dagen eftersom det var superfint väder, nästan full sommar, och när jag var nästan tillbaka fick jag syn på K. Jag ropade på henne och hon vände sig om och lös upp samtidigt som hon vinkade glatt. Solen lyste och det glittrade i vattnet vid hennes fötter.
Det va den bilden jag fick upp i huvudet när jag stod där i kylan framför K´s grav. Ingen kan nog förstå hur otroligt skönt det var att ÄNTLIGEN få upp en positiv och RÄTTVIS bild av K!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar