måndag 27 februari 2012

Otumlande dagar...

Var på begravning i fredags. Finaste Gammelfarmor Eva, 100 år och 6 mån, har nu somnat in och vi tog ett sista farväl. Det var en fin begravning och en trevlig mottagning efteråt. Jag blev dock tvungen att gå tidigare eftersom jag hade läkarbesök i Huddinge. Så efter att ha petat i mig lite smörgåstårta så begav jag mig till Previa för att följa upp mitt "välmående".

Jag mår verkligen mycket bättre nu och det syntes tydligen också! Så på torsdag ska jag in till jobbet på möte och om allt går som det ska så får jag komma tillbaka och jobba om en vecka! Ska bli så skönt! SÅ nu är detbara att hålla tummarna för att jobbet ger klartecken!

Efter läkarbesöket var det bara att bege sig hem och byta om. Det var dags för födelsedagskalas för mina morbröder som fyllde år. Det var jäkligt trevligt, bara så synd att jag hade svårt att få i mig nåt ätbart, magen ville inte... Åkte hem och kurerade mig på soffan resten av helgen och i lördags så var magen ,ycket gladare efter en veckas smärtor! Sprang på toa minst en gång i kvarten, men jäklar va värt det var!

Träningen har legat på is ett tag nu. Har ju haft problem med krämpor i kroppen och som sagt en fruktansvärd magsmärta. Jag kan glatt meddela att det nu har gått över och det enda jag kan anmärka på är att det är jäkligt konstigt att jaghaft ont... Men, nu e det dags att köra igång igen! Tror dock att jag tar en vilodag "extra" innan jag drar igång, bara för att vara säker på att kroppen inte ger upp när jag väl drar igång. Jag vill kunna ge ALLT och kämpa som fan när jag väl tränar igen!

Igår roade jag mig med att städa ut två månaders sjukskrivning och soffliggandes! Och tro mig, det är ingen enkel uppgift... Det har varit så stökigt och smutsigt här så det är helt vansinnigt pinsamt när man inser det... Men nu är iaf det mesta borta och så fort jag vaknade imorse så slog jag upp fönstren på vid gavel för att få in ny och härlig vårluft! Det behövs =) Ska fortsätta idag eftersom gårdagen inte räckte till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar