tisdag 21 februari 2012

Blodomloppet - 10 km under en timme?

Eftersom jag har sjukt dålig kondition så har jag för länge sen insett att jag måste göra något åt det. Har konditionstränat lite till och från men får ingen regelbundenhet i den då jag tycker det är så tråååkigt! Insåg att jag behövde ett mål för att ha något att jobba mot. Så jag fick en idé! Jag snmälde mig till Blodomloppet och den 7:e juni ska jag ta mig en mil på tid =) Jag har ingen aning om det är en bra idé, men vafan, nu MÅSTE jag ju träna! Har försökt springa lite ute men det är så sjukt halt så jag vågar inte springa. Jag är ju så galet klumpig att jag garanterat kommer att halka och göra illa mig. Så har bestämt mig att tills underlaget ute blir lite bättre så får jag klara mig med lite konditionsträning på gymet! Tänkte börja med att köra 2-3 ggr i veckan, ska sätta mig ner och göra om lite i schemat så det får plats… Känner mig peppad som tusan att komma igång med detta!!
Annars så är ryggen lite dum. Den e trött och har lite ont, hoppas på att det inte blir värre.
Ena lillkatten har börjat löpa för första gången också. Hon har gapat hela natten och klättrar på en. Hon fläker ut sig och åmar sig hela tiden… Synd att hon är för liten för att kastreras! Ska invänta att den andra lillkatten också är redo, sen får de åka iväg båda två till veterinären!
Nu blir det till att vakna ordentligt! Ska till Huddinge en sväng idag. Sen får jag se vad jag hittar på idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar